Визначальними в
оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів з хімії є особистісні результати
пізнавальної діяльності, в яких відображаються загальнопредметні
компетентності, набуті учнями в процесі
навчання.
За відмінностями
між обсягом і глибиною досягнутих результатів, ступенем самостійності у
виконанні завдань, здатністю використовувати
знання у нових ситуаціях
виокремлено рівні навчальних досягнень
учнів, що оцінюються за 12бальною
шкалою.
Кожний наступний
рівень вбирає в себе вимоги до попереднього, а також додає нові
характеристики.
При оцінюванні рівня навчальних
досягнень з хімії враховується:
– оволодіння хімічною мовою як засобом відображення знань про речовини і хімічні
явища;
– рівень
засвоєння теоретичних знань;
– сформованість
експериментальних умінь, необхідних для
виконання хімічних дослідів, передбачених навчальною програмою;
– здатність
учнів застосовувати набуті знання на практиці;
– уміння
розв’язувати розрахункові задачі.
Усі види
оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за характеристиками,
наведеними в таблицях.
Оцінювання
теоретичних знань
Рівні
навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика
навчальних досягнень учня (учениці) |
Початковий |
1 |
Учень
(учениця) розпізнає деякі хімічні об’єкти (хімічні символи, формули, явища,
посуд тощо) і називає їх (на побутовому рівні) |
2 |
Учень (учениця) описує деякі хімічні об’єкти за певними ознаками |
|
3 |
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення і під
керівництвом вчителя може відтворити окремі його частини |
|
Середній |
4 |
Учень (учениця) відтворює деякі факти, що стосуються хімічних сполук
і явищ |
5 |
Учень (учениця) відтворює окремі частини навчального матеріалу, дає
визначення основних понять |
|
6 |
Учень (учениця) послідовно відтворює значну частину навчального
матеріалу |
|
Достатній |
7 |
Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал, наводить приклади, з допомогою вчителя порівнює
хімічні об’єкти |
8 |
Учень (учениця) логічно відтворює фактичний і теоретичний навчальний
матеріал, застосовує знання в стандартних умовах, порівнює, класифікує
хімічні об’єкти |
|
9 |
Учень (учениця) володіє знаннями основоположних хімічних теорій і
фактів, наводить приклади на підтвердження цього, аналізує інформацію,
робить висновки |
|
Високий |
10 |
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і застосовує знання на
практиці, узагальнює й систематизує інформацію, робить аргументовані висновки |
11 |
Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями і використовує їх у нестандартних ситуаціях, встановлює зв’язки між явищами; самостійно знаходить, оцінює і використовує інформацію з різних джерел згідно з поставленим завданням; робить узагальнювальні висновки |
|
12 |
Учень
(учениця) має системні знання з предмета, аргументовано використовує їх, у
тому числі в проблемних ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; самостійно
оцінює явища, приймає рішення, висловлює судження, пов’язані з речовинами та
їх перетвореннями |
Оцінювання практичних робіт
Рівні навчальних досягнень | Характеристика навчальних досягнень
учнів |
Початковий | Учень
(учениця) знає правила безпеки під час проведення практичних робіт, виконує
найпростіші хімічні досліди під керівництвом вчителя |
Середній | Учень (учениця) складає прилади; з допомогою вчителя
виконує окремі хімічні досліди згідно з інструкцією, описує хід виконання
дослідів |
Достатній | Учень (учениця) самостійно виконує практичні роботи
згідно з інструкцією, описує спостереження, робить висновки |
Високий | Учень (учениця) виконує хімічні експерименти,
раціонально використовуючи обладнання і реактиви; описує поетапні
спостереження; складає звіт, що містить обґрунтовані висновки; виконує
експериментальні задачі за власним планом |
Оцінювання розв’язування розрахункових задач
Рівні навчальних досягнень |
Характеристика навчальних досягнень
учнів |
Початковий |
Розв’язування
задач не передбачене |
Середній |
Учень (учениця) складає скорочену умову задачі; робить
обчислення лише з готовою формулою |
Достатній |
Учень (учениця) наводить потрібні формули речовин і
рівняння реакцій; розв’язує задачі, користуючись алгоритмом |
Високий |
Учень (учениця) самостійно і раціонально розв’язує
задачі; розв’язує комбіновані задачі |
Немає коментарів:
Дописати коментар